{{ 'Sea Freight' | trans }}

{{ 'Air Freight' | trans }}

{{ 'Sea Freight' | trans }}
{{ 'Air Freight' | trans }}

Haven Rotterdam raakt havenaanloop kwijt aan Felixstowe

In het nieuwe oost-west netwerk van Maersk Line en MSC raakt Heven Roterdam een havenaanloop kwijt aan Felixstowe. De nieuwe 2M-partners Maersk Line en MSC hebben wijzigingen in hun oost-west netwerk aangebracht die per het derde kwartaal ingaan. Meest opvallende wijziging is het schrappen van de directe verbinding met drie Japanse havens. Nu is er nog een aanloop in de AE1/Shogun (Maersk Line/MSC) met de Japanse havens Kobe, Nagoya en Yokohama, maar vanaf het derde kwartaal is enkel nog een aanloop in Yokohama opgenomen die tevens is verhuisd van de AE1/Shogun naar de AE6/Lion-dienst. Nieuw is dat deze dienst het Midden-Oosten zal aanlopen, namelijk in Salalah en Jebel Ali.

Selecteer hier de gewenste containervaart en ontvang gelijk de absoluut laagste all-in prijs voor uw zeevracht. Boek direct en volg uw vracht realtime.

Wijzigingen in havenaanlopen

In Noord-Europa wordt er weinig veranderd. Rotterdam raakt zijn dubbele call in de AE1/Shogun-dienst kwijt aan Felixstowe waardoor het aantal aanlopen in Rotterdam terugloopt van 5 naar 4 en in Felixstowe met één aanloop stijgt tot een totaal van 5. Antwerpen behoudt zijn vier aanlopen. In Duitsland blijft het aantal aanlopen in Hamburg, Wilhelmshaven en Bremerhaven met respectievelijk 2, 2 en 6 aanlopen ongewijzigd. Le Havre verliest een aanloop in de AE5/Albatros-dienst en eindigt met twee aanlopen in de totaal vijf loops tussen het Verre Oosten en Noord-Europa.

Routes

Ook in de samenstelling van de routes is een aantal wijzigingen. Zo worden de nu nog dubbele aanlopen in Antwerpen binnen twee diensten na de zomer verdeeld over vier diensten, te weten de AE1/Shogun, de AE2/Swan, de AE5/Albatros en de AE6/Lion. Ook verhuist de aanloop in Southampton naar de AE6/Lion-dienst en worden de aanlopen in Zweden en Denemarken in de AE5AE5/Albatros-dienst opgenomen. Rotterdam behoudt zijn aanlopen in de huidige routes.

Bron: Nieuwsbladtransport.nl Gepubliceerd: juni 2016