Termen logistiek B

B/L (Bill of Lading)

De voorwaarden voor het vervoer van goederen over zee worden vastgelegd in een vervoersovereenkomst, cognossement of Bill of Lading (B/L) genoemd. Het is de leverancier die het cognossement uitgeeft. Het cognossement heeft drie belangrijke functies; het is een ontvangstbewijs, een bewijs van een vervoerovereenkomst en soms ook een eigendomsbewijs.

Er zijn veel verschillende soorten B/L's:

Amended B/L: Geeft een update aan van een Bill of Lading die de financiële status niet verandert.

Cancelled B/L: Wordt gebruikt om een verwerkte Bill of Lading te annuleren, meestal door de leverancier.

Clean B/L: Een ontvangstbewijs voor goederen die zijn afgegeven door een vervoerder met de vermelding dat de goederen in goede staat en toestand zijn ontvangen, zonder schade of andere onregelmatigheden. Als er geen notaties of uitzonderingen worden vermeld, wordt de B/L verondersteld in orde te zijn.

Combined B/L: Heeft betrekking op vracht die met meer verschillende transportmiddelen vervoerd wordt.

Consolidated B/L: Twee of meer gecombineerde of geconsolideerde Bill of Ladings.

Corrected B/L: een Bill of Lading die een update aangeeft die resulteert in geld of andere financieel gerelateerde wijzigingen.

Domestic B/L: Een niet verhandelbare Bill of Lading, voornamelijk met routegegevens, gebruikt door truckers en expediteurs.

Express B/L: Een niet verhandelbare Bill of Lading indien er geen gedrukte exemplaren van de originele Bill of Lading zijn.

Freight B/L: Een vervoersovereenkomst tussen een leverancier en een freight forwarder. Het is een niet-verhandelbaar document.

Hitchment B/L: Deze Bill of Lading dekt een deel van een zending af omdat de gehele zending op meer dan één locatie is geladen.

House B/L: Deze Bill of Lading wordt afgegeven door een freight forwarder of consolidatie-organisatie voor één zending, met de namen, adressen en specifieke beschrijving van de verzonden goederen. 

Intermodal/Multimodal/Combined Transport B/L: Dekt de lading af die vervoert wordt met verschillende vervoersmiddelen.

Long B/L: De B/L met op de achterkant de volledige algemene voorwaarden.

Negotiable B/L: Een Bill of Lading waarbij de verzender kan de eigendom van de goederen overdragen aan de bank die de koper vertegenwoordigt of rechtstreeks aan de koper van de goederen.

Non-Negotiable/Straight Consignment B/L: Een niet verhandelbare Bill of Lading. Deze B/L wordt gebruikt wanneer goederen rechtstreeks naar een geadresseerde worden verzonden. On-Board B/L: Dit document wordt gevalideerd op het moment van laden voor transport. Veel voorkomend bij lucht- en zeevracht.

Optional Discharge B/L: Dit is een Bill of Lading waarbij de vracht op meer locaties gelost kan worden.

Order B/L: Deze Bill of Lading wordt meestal afgegeven door de leverancier, van wie de goedkeuring vereist is om tot een onderhandeling over te gaan.

Order Notify B/L: Deze Bill of Lading wordt gewoonlijk uitgegeven door leverancier met de aanvullende clausule dat de geadresseerde op de hoogte moet worden gesteld bij aankomst van de goederen. Een dergelijke vermelding aan de geadresseerde geeft de geadresseerde nog geen recht op de goederen.

Original B/L (OBL): Dit is een belangrijke Bill of Lading. Dit document is een waardedocument en geeft aan dat de genoemde partij eigenaar is van de goederen. Deze Bill of Lading is verhandelbaar.

Received-for-Shipment B/L: Deze Bill of Lading wordt gevalideerd op het moment dat de lading door de zeevaartmaatschappij wordt ontvangen, maar nog voordat deze wordt gevalideerd als 'aan boord'. Reconciled B/L: Een Bill of Lading die de wijzigingen weergeeft tussen de instructies van de leverancier en hoe de zending daadwerkelijk is ontvangen. Dit levert een zeer nauwkeurige Bill of Lading op. 

Short Term/Short Form B/L: Een Bill of Lading die geen beschreven voorwaarden op de achterkant van het document heeft. Split B/L: Een Bill of Lading die gesplitst is vanaf een andere B/L.

Through B/L: Algemene documentatie wanneer meerdere transporteurs en meerdere vervoersmiddelen betrokken zijn bij het transport.

Voided B/L: Een Bill of Lading dat uit een gecombineerde Bill of Lading gehaald is.

BACAT

Het BACAT (Barge Aboard Catamaran) schip vertoont veel gelijkenissen met het LASH schip. Ook het BACAT schip vervoert gestandaardiseerde duwbakken. Het grote verschil ligt echter in de manier waarop de duwbakken worden geladen en gelost. Daar waar bij het LASH schip de duwbakken met een kraan worden geladen of gelost, worden ze bij een BACAT schip al drijvende van en aan boord gebracht.

Backletter

In de backletter wordt door de verscheper/verkoper een ‘letter of indemnity’ voor de vervoerder opgesteld in ruil voor een clean Bill of Lading.

BAF – BUNKER ADJUSTMENT FACTOR

Brandstofprijzen zijn onderhevig aan (grote) prijsschommelingen, daarom wordt door de rederij soms een bunkertoeslag aangerekend om de risico’s van prijsschommelingen te compenseren.

Bakboord

Bakboord is de linkerzijde van een schip.

Bale capacity

Bale capacity is het volume van een schip voor het vervoeren van zowel droge cargo als balen en pallets.

Barge

Een barge, of lichter, is een klein schip waar de goederen uit/in een groot schip in/uit worden overgeladen. Het grote schip heeft meestal niet de mogelijkheid om een rivier of kanaal te bereiken.

Bekende afzender (known shipper)

Known shipper wil binnen de luchtvracht zeggen dat een partij conform de regels bij de Koninklijke Marechaussee (KMar) en ACN geregistreerd is en bekend staat als veilige afzender.

Berthing

Berthing is het vrachtschip veilig naar de aangewezen positie langs de terminalkade navigeren, zodat het lossen van de vracht kan beginnen. Letterlijke vertaling in het Nederlands: Aanmeren.

BESC

Een aantal landen in Afrika vereist een waiver document voor alle import lading. Zo is een BESC (Bordereau Électronique de Suivi des Cargaisons) vereist voor alle zendingen naar Benin, Mali en Kameroen. De autoriteiten in de landen van bestemming kunnen zo reeds in de ‘pre-arrival fase’ van informatie worden voorzien over de zending, de afzender en de geadresseerde. Waivers bevatten de volgende informatie: naam van de shipper en consignee, manier van verschepen, omschrijving en waarde van de goederen, naam van het schip en de vrachtkosten. De waivers moeten voordat het schip arriveert in handen van de ontvangende autoriteiten zijn. Elk land heeft zijn eigen reglementering aangaande waiver documenten en geeft vaak ook een andere benaming per land. Cotonou is de haven in Benin waarvoor een BESC vereist is. Bamako is de haven in Mali waarvoor een BESC vereist is. Douala is de haven in Kameroen waarvoor een BESC vereist is.

Betalend gewicht

Betalend gewicht is ontstaan als omrekenfactor binnen de luchtvracht om het onderscheid tussen volume en gewicht te overbruggen. Immers, 1.000 kg veren vragen een groter volume dan 1000 kg lood. Om dit onderscheid toch gelijk te kunnen belasten, heeft men omrekenfactoren afgesproken. Bij luchtvracht staat 1 cbm gelijk aan 167 kg. Bij zeevracht LCL wordt gesteld dat 1 cbm overeenkomt met 1000 kg, terwijl bij wegvervoer 1 cbm overeenkomt met 333 kgs (3 x metend). Het hoogste gewicht (volume of feitelijk) wordt belast.

Betalingscondities

Afhankelijk van de geboden dienst en klant-leverancierrelatie worden betalingsvoorwaarden (betalingscondities) afgesproken. Bij import worden de meeste kosten voor de klant door de logistiek dienstverlener voorgeschoten. Hierdoor zal de gebruikelijke betalingsvoorwaarde bij import zijn: betaling voor aflevering van de goederen. Bij The Freight Hero kan u als vaste klant overigens ook pas na levering betalen. Bij export is de gebruikelijke betalingsvoorwaarde : betaling binnen 14 dagen na factuurdatum. In nader onderling overleg kan hier door middel van een speciale afspraak vanaf afgeweken worden. De overeengekomen betalingsvoorwaarde wordt schriftelijk vastgelegd.

Bill of Lading (BL)

In het internationale transport is er sprake van twee hoofdsoorten Bill of Ladingen. De master Bill of lading en de House Bill of Lading

Het verschil tussen een Master Bill of Lading (MBL) en een House Bill of Lading (HBL) ligt in wie de documenten uitgeeft en hun functie binnen de logistieke keten.

De MBL regelt de relatie tussen de rederij en de freight forwarder. De HBL regelt de relatie tussen de freight forwarder en de klant en wordt meestal gebruikt voor de communicatie en eigendomsrechten van de goederen voor de eindklant.

1. Master Bill of Lading (MBL)

  • Uitgever: Wordt uitgegeven door de rederij (carrier) aan de freight forwarder
  • Functie: Het is een contract tussen de rederij en de freight forwarder voor het transport van goederen.
  • Eigendom: De eigenaar van het MBL is meestal de freight forwarder
  • Tracking: Het bevat trackinginformatie vanuit de rederij en wordt gebruikt voor transportdocumentatie op hoog niveau.
  • Doel: Regelt de relatie tussen de rederij en de freight forwarder.

2. House Bill of Lading (HBL)

  • Uitgever: Wordt uitgegeven door de freight forwarder aan de shipper (verkoper van de goederen).
  • Functie: Het is een contract tussen de freight forwarder en de klant voor het transport van goederen.
  • Eigendom: De eigenaar van het HBL is meestal de afzender of ontvanger van de goederen (eindklant).
  • Tracking: Meestal wordt trackinginformatie geboden door de freight forwarder, niet direct door de rederij.
  • Doel: Regelt de relatie tussen de freight forwarder en de eindklant.

Master Bill of Lading
House Bill of Lading
Uitgever
Rederij
Freight Forwarder (House Agent)
Ontvanger
Freight ForwarderShipper (Verkoper)
Doel
Contract rederij en forwarder
Contract forwarder en shipper
Tracking
Via rederijVia Freight Forwarder
Eigendom
Freight ForwarderOverdracht Shipper aan Consignee

De House Bill of Lading wordt na ontvangst betaling van de documentskosten aan de Shipper (de verkoper) uitgegeven. Zodra de Shipper het eigendom van de goederen wenst over te dragen, dan zal de Shipper de HBL ofwel: - getekend en voorzien van bedrijfsstempel in originele vorm opsturen aan de Consignee (de koper), ofwel: - aan de Freight Forwarder verzoeken de HBL digitaal vrij te geven (Telex Release BL/ Surrendered BL).

Pas als het eigendom is overgedragen, zal de Freight Forwarder bij de rederij de Master Bill of Lading vrijgeven. De rederij geeft de Master Bill of Lading in de regel pas vrij als tevens de rederijkosten door de freight forwarder zijn afgerekend.

Soms zal een bank van de verkoper toestemming dienen te verlenen voor de vrijgave. Dit gebeurt in de regel als er sprake is van een documentair incasso of als onderdeel van een documentair krediet.


Blokpallet

Een blokpallet heeft in de meeste gevallen afmetingen van 100 x 120cm. Een blokpallet wordt ook wel een 4-wegpallet genoemd. Dit omdat de pallet vanaf 4 zijden opgepakt kan worden door een heftruck.

Bolt seals

Sinds de invoering van het C-TPAT program (Customs Trade Partnership Against Terrorism) en de ISPS code (International Ship & Portfacility Security code) moeten zeecontainers, direct ná het laden, verzegeld worden met een High Security Seal. Deze verzegelingen moeten voldoen aan de vereiste ISO / PAS 17712 certificering. Deze stalen pin -bolt seals – verzegelingen en kabelverzegelingen zijn bedoeld om diefstal uit vrachtwagens tegen te gaan en het verstoppen en illegaal vervoeren van personen en gevaarlijke verboden stoffen in de containers te bemoeilijken. De verzegelingen kunnen eenvoudig en snel met de hand worden aangebracht. Het verwijderen van deze ‘stalen pin’ verzegelingen kan alleen met een zware betonschaar. In sommige – extreme- gevallen kan het verwijderen alleen met een slijptol. De verzegelingen zijn voorzien van een uniek nummer en/of barcode. Indien een beladen container bij een terminal voor export wordt aangeleverd zonder dat deze voorzien is van een dergelijke zegel, brengt het terminalpersoneel deze alsnog aan. Zij kunnen echter ook besluiten de container te blokkeren en de lading geheel/ gedeeltelijk te controleren alvorens een dergelijk zegel aan te brengen. De extra kosten die hiermee gemoeid zijn, komen voor rekening van de aflader cq. opdrachtgever.

Bonded warehouse

Een door de douane geautoriseerd magazijn voor opslag van goederen waar vanuit de goederen eerst mogen worden getransporteerd zodra de invoerrechten en andere douaneverplichtingen zijn voldaan.

Booking

Afspraken met een vervoerder, vaak een scheepvaartmaatschappij of luchtvaartmaatschappij, voor de acceptatie en het vervoer van vracht. Een plaatsreservering op een schip voor het vervoer van goederen op eerder overeengekomen voorwaarden.

Borgbrief

Een borgbrief is een document waarbij de verscheper de rederij vrijwaart van de gevolgen van vorderingen die mogelijk voortvloeien uit de afgifte van een schoon cognossement (clean B/L) wanneer de goederen niet conform de omschrijving in het cognossement werden geladen. Er bestaan twee soorten borgbrieven: borgbrieven voor kwantitatieve clausules en borgbrieven voor niet-kwantitatieve clausules. Wanneer het cognossement de basis is van een documentair krediet, eist de bank een schoon cognossement. Dit is een cognossement zonder reserves door de kapitein. Indien de goederen om één of andere reden niet conform geladen werden, zal de kapitein reserves willen aanbrengen op het cognossement. Indien hij dit doet is er geen schoon cognossement meer en zal de bank geen documentair krediet geven. Daarom worden in dit geval de reserves meestal niet opgenomen in het cognossement, maar wel vermeld op de mate’s receipt. Daarnaast wordt een borgbrief opgesteld, waarin de verscheper de kapitein (de rederij) vrijwaart van de mogelijke gevolgen daarvan.

Brandstoftoeslag

Diesel is naast personeel de grootste kostenpost van een wegvervoerder. Gedurende enkele jaren is de dieselprijs tot ongekende hoogte gestegen en nog steeds ondervindt deze hevige prijsschommelingen. Om niet maandelijks de bestaande prijsafspraken te moeten bijstellen, is besloten een percentage brandstoftoeslag over de transportprijzen te berekenen. Dit percentage wordt vooraf overeengekomen en kan maandelijks wijzigen.

Breakbulk

Breakbulk zijn goederen die door uitzonderlijk grote afmetingen cq. gewicht niet in of op een container per (zee)schip getransporteerd kunnen worden. Zodra het zeetransport toch per containerschip geschiedt, spreekt men over breakbulk verscheping. Indien deze goederen per speciaal (lees: niet container)schip getransporteerd worden, spreken we over conventionele verscheping.

Broker

Een broker is een partij die bemiddelt tussen een koper en een verkoper.

BTI (Bindende Tarief Inlichting)

Om helemaal zeker te zijn van de te betalen douanerechten bij invoer, kan bij de douane een Bindende Tarief Inlichting (BTI) worden aangevraagd voor een specifiek product. Zo’n Bindende Tarief Inlichting is in de gehele EU van toepassing. Een dergelijke verklaring heeft een geldigheid van 5 jaar, waardoor de ondernemer het risico kan beperken voor wat betreft de invloed van invoerrechten op zijn inkoopprijs. De douane kan overigens wel besluiten de goederen anders in te delen, waardoor er een ander invoerrecht van toepassing is.

BTW (Belasting Toegevoegde Waarde)

Belasting Toegevoegde Waarde (BTW) is een belasting die een overheid heft op de aanschaf van producten of diensten. BTW is een vorm van omzetbelasting die in 136 landen, waaronder de meeste Europese landen, wordt toegepast. De producenten en leveranciers verhogen de prijs van een product of dienst met het bedrag van de BTW, en vervolgens moeten zij dit bedrag aan de staat voldoen.

BTW 0%

In tegenstelling tot BTW op goederen bij invoer, wordt er BTW 0% belast over de dienstverlening bij invoer. Dat wil zeggen; op de eerste activiteit na invoer wordt BTW 0% belast. Voor sommige producten en diensten geldt een (gedeeltelijke of gehele) vrijstelling. Daarnaast bestaat nog de mogelijkheid van een nultarief. Het nultarief en de vrijstelling zijn niet hetzelfde. Bij prestaties die belastbaar zijn tegen het nultarief heeft de ondernemer recht op aftrek van de in rekening gebrachte voorbelasting, terwijl de vrijgestelde ondernemer deze aftrek ontbeert. Het (fiscaal relevante) verschil tussen beide manifesteert zich dan ook met name indien er zich na deze schakel in de productiekolom nog een andere schakel bevindt die met BTW moet factureren. In plaats van het nultarief is het dan ook beter te spreken over de vrijstelling met recht op vooraftrek. In de praktijk komt dit bij invoer overeen met alle handelingen die nodig zijn de goederen in het eerste magazijn te ontvangen. Ook op exporthandelingen naar buiten de EU wordt BTW 0% geheven. In de praktijk geldt dit voor alle handelingen na vertrek uit het magazijn.

BTW bij invoer

Op normale zakelijke binnenlandse transacties wordt BTW belast. BTW is een specifiek Europese belasting. Bij afname van goederen van een Europese, niet Nederlandse firma krijgt u als Nederlandse firma geen BTW belast; een zogenaamde intrastat transactie. Dit heeft te maken met de verrekenbaarheid van BTW door de onderneming en de verschillende BTW tarieven die de verschillende EU lidstaten berekenen. Bij een dergelijke transactie wordt de BTW door middel van het BTW nummer ‘over de grens’ verlegd. Omdat een buiten-Europese leverancier geen BTW kent, maar de overheid over deze goederen wel alsvast een BTW voorheffing wil ontvangen, is BTW bij invoer ingevoerd. BTW bij invoer wordt berekend over de douanewaarde inclusief de uitgetrokken invoerrechten. Er wordt dus ook BTW berekend over de invoerrechten. Deze BTW bij invoer dient door de onderneming in haar BTW administratie te worden meegenomen en zal dan worden verrekend met de ontvangen BTW. Uiteindelijk betaalt ook hier de eindconsument. BTW bij invoer bedraagt momenteel 19%.

BTW verlegging bij invoer

Als de importeur vaker vanuit buiten de EU goederen gaat invoeren, kan zijn accountant een verzoek tot BTW verlegging bij de belastingdienst indienen. Zodra deze verlegging verleend wordt, zal de BTW bij invoer niet meer direct hoeven te worden voldaan maar kan deze achteraf via de BTW aangifte worden verrekend.

BUC

Wanneer de brandstofprijzen onderhevig zijn aan grote prijsschommelingen, wordt door de rederij soms een bunkertoeslag of BAF (Bunker Adjustment Factor) of BUC (Bunker Contribution) gerekend om de risico’s van prijsschommelingen te compenseren.

Buitenprofiel (OOG)

Men spreekt van buitenprofiel of Out of Gauche ladingen als de afmetingen van de te verschepen goederen buiten de maten van de container vallen. Er wordt door de rederijen een OOG-toeslag berekend vanwege de lost slots. Waar de goederen uitsteken kunnen immers geen containers meer geladen worden.

Bulk schip

Alle schepen die zijn ontworpen voor het vervoer van bulklading zoals graan, meststoffen, erts en olie.

Bunker Adjustment Factor (Bunker Toeslag)

Wanneer de brandstofprijzen onderhevig zijn aan grote prijsschommelingen, wordt door de rederij soms een bunkertoeslag of BAF (Bunker Adjustment Factor) of BUC (Bunker Contribution) gerekend om de risico’s van prijsschommelingen te compenseren.

Het zee- en luchtvaartalfabet:

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
FENEX Logo
Help
Bellen

Freight Hero bedankt voor de snelle service mbt transport vanuit Azië! Vakkundig advies qua routing zodat we de goederen op tijd bij onze klanten konden krijgen. Team The Freight Hero, bedankt!

5 out of 5 stars

Vikteri

Fashion
sep. 2024

Goede prijzen en uitstekende service!

5 out of 5 stars

Jaron Molen

sep. 2024

Simpel, snel en zeer klant vriendelijk. Klantenservice zoals je ze weinig meer tegen komt. ik kan The Freight hero iedereen aanbevelen. Ze hebben aan mij geen klant, maar een ambassadeur!

5 out of 5 stars

Tycho Ribbink

Transport
jan. 2019

Fijne partij om mee samen te werken. Al meerdere zendingen gedaan (10+) nog geen problemen gehad. Bij de eerste keer telefonisch hulp gehad om alles om de juiste manier in te vullen. Zeker een aanrader.

5 out of 5 stars

Bas van Dijk

okt. 2018

Alles fantastisch geregeld, zeer prettig bedrijf om mee samen te werken en ook nog eens betaalbaar

5 out of 5 stars

Kruis Roemer

jan. 2020

Een bedrijf waar ik inmiddels al een paar jaar mee werk. Altijd vriendelijk en maakt afspraken waar. Mensen anticiperen en denken met de klant mee, waardoor de zendingen zo snel mogelijk binnen zijn. De supply chain oplossingen en het aangeboden online platform zijn ideaal. Voor mij geen andere meer.

5 out of 5 stars

Rory van Weeghel

Industrie
dec. 2024

Heel handig voor het importeren van goederen. Regelen alles voor je van deur tot deur. Goede klantenservice en tijdige updates. Geeft het over aan Freight heroes en je kunt achterover leunen en je zending tegemoet zien.

5 out of 5 stars

Hicham Ben Youssef

Groothandel
dec. 2024

Een aantal keer een container voor ons verzorgd, elke keer naar tevredenheid. Een partij om zeker bij te informeren.

5 out of 5 stars

Wim van Ederen

Handel
nov. 2024

Al jaren een fijne en betrouwbare partner voor zendingen! Duidelijke informatie vooraf, overzichtelijke online portal en mochten er onverhoopt zaken zijn bellen ze altijd netjes om te overleggen. Ga zo door team! Jochem - Bazz E-Bikes B.V.

5 out of 5 stars

Jochem - Bazz E-Bikes B.V.

E-Bikes voor bezorgdiensten
dec. 2024

Wij hebben meerdere malen met Fright Hero samengewerkt. En zal het zeker nog een keer doen om de volgende reden: Zeer goede communicatie en er waren helemaal geen problemen. Fright Hero nam contact met ons op als we iets vergeten waren. Bovendien, en dat was het allerleukste, heb je ook de “kleine dingen” met onze leverancier verduidelijkt, zodat wij zelf nergens omkijken naar hadden. Met andere vrachtmakelaars heb ik geen ervaring, maar die zijn echt goed.

5 out of 5 stars

B. Monzel

apr. 2021

Goede communicatie en competitieve prijzen

5 out of 5 stars

Wouter Meulemeester

jan. 2025

Werken al een tijdje met The Freight Hero. Goede communicatie en nette prijzen. Blijf zo doorgaan!

5 out of 5 stars

Damian van Weelden

jan. 2025

Goedkoop en makkelijk, top service!

5 out of 5 stars

Koen Bosman

aug. 2016

Heel erg tevreden met hun service and commitment!

5 out of 5 stars

Info GLSN

mei 2024

De goedkoopste expediteur met het meeste bestelgemak en snelste levering. Eindelijk, hier zat ik op te wachten!

5 out of 5 stars

Erwin Nijhuis

jun. 2017

Super super super, laag in kosten en alles netjes afgeleverd. Zeer breekbaar materiaal netjes zonder beschadiging bezorgd super :)

5 out of 5 stars

Maria Kanari

mrt. 2019

Duidelijke communicatie, vracht is makkelijk realtime te volgen en scherpe prijzen. Top service!

5 out of 5 stars

Alexandra Koopmans

mei 2017

Super blij met de service van The Freight Hero. Vorige week mijn eerste vracht uit Qingdao ontvangen. Vanaf het eerste moment is het bij The Freight Hero duidelijk wat de kosten zullen zijn. Via de website kan je Duidelijk een prijs zien. Ook via The freight Hero mijn vracht laten bezorgen. Na inklaring stond het binnen 4 dagen bij ons.

5 out of 5 stars

Couple Tv

jan. 2021

ABC Taxatles

5 out of 5 stars

ABC Taxaties

nov. 2024

Freight Hero heeft ons bedrijf enorm geholpen met het optimaliseren van onze logistieke processen. Van begin tot eind bieden ze een professionele en persoonlijke aanpak. De communicatie is altijd helder, snel en transparant, wat het plannen van transporten ontzettend eenvoudig maakt. Wat Freight Hero echt onderscheidt, is hun flexibiliteit en oplossingsgerichtheid. Geen uitdaging is te groot, en ze denken altijd proactief mee om de meest efficiënte en kosteneffectieve oplossing te vinden. De track & trace-functionaliteit werkt perfect, waardoor we altijd real-time inzicht hebben in onze zendingen. Dankzij Freight Hero kunnen wij ons volledig focussen op onze core business, wetende dat onze logistiek in goede handen is. Ik kan dit bedrijf van harte aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een betrouwbare en professionele logistieke partner. Ga zo door, team Freight Hero!

5 out of 5 stars

Sofian Spierings

Groothandel in duurzame tassen
jan. 2025

Ik ben heel erg tevreden over The Freight Hero en vooral Mike. Wij vervoeren veel containers met deze partij en dit is altijd naar tevredenheid geweest. Handig dat je via hun website direct de prijzen kan zien en elke week per mail een update over je zending krijgt.

5 out of 5 stars

Dax van den Berg

E-commerce
feb. 2025

Gewoon top geregeld

5 out of 5 stars

Martin ‘Martinss’ S-H

feb. 2025

Al meerdere keren import via The Freight Hero gedaan (LCL), erg tevreden over de service en kosten!

5 out of 5 stars

Alex Kolk

feb. 2025

Enkele jaren reeds gebruik gemaakt van de service van The Freight Hero. Betrouwbaar bedrijf met een gebruiksvriendelijke website. Goed bereikbaar en altijd snel antwoord. Ga zo door!

5 out of 5 stars

Ten Hove Enterprise

mrt. 2025

Eenvoudig en duidelijk verzendproces met real time updates in de locatie van de goederen!

5 out of 5 stars

L S

mrt. 2025

Reeds enkele jaren importeren wij met The Freight Hero. In de meeste gevallen verloopt alles vlekkeloos. De facturen volgen snel zodat een zending snel kan afgewerkt worden, en de status van onze verschillende zendingen zijn in 1 oogopslag zichtbaar via het handige Freight Manager portaal. Wij zijn dus tevreden klanten.

5 out of 5 stars

Nicolas Teirlijnck

mrt. 2025